En kanonskön helg.

[eller - när vi hade kräftskiva utan kräftor
och då Elsa fick sitt namn, på riktigt
].

Jag har njutit av en ledig helg. Den sista
faktiskt, innan skolan drar igång på allvar.

Ser fram emot att börja igen. Saknar hänget
i snålblåsten under rasterna, att sitta på Kåranen-
redaktionen sena eftermiddagar, att äta ljummen
bring-your-own-lunch och att sova till en riktigt
bra skiva under tågresan på väg hem.  

Hur som helst - helgen bestod av:
- mat & vin på Elba med älsklingen, svärmor,
hennes bror och bekanta. Kanske sommarens
sista varma kväll. Kvällen avrundades med
en krogsväng med Malin, Mona och Adde.
Couldn't ask for more!

- en hrm, kräftskiva med tjejerna i Malins stuga.
Viss avsaknad av just kräftor (åt en kräftstjärt
om jag tänker efter) men knappast vad det
gäller gott sällskap. Sjukt rolig kväll. Busringning,
nattdopp och bastubad.

- Elsas dop ute i det gröna. Trädgården full av
släkt och vänner; magen av sötsaker och
bakverk. Vinden ven, men solen vann över regnet.

Usch, det känns att skrivandet legat nere ett tag.
Fingrarna rör sig inte lika lätt över tangetbordet
och orden åtefinns inte likt förr. Jag låter helt enkelt
några bilder tala för helgen.

Hörs!


68011-24

Skorsbo. Min Sofie är mycket tjusig i sitt nya röda svall!

68011-26

Ett fat och en kanna. Och så fick hon namnet Elsa.

68011-25

Nytta eller nöje? Emma ville helst av allt bara leka med kompisen Wille,
men knäppte vackert händerna när det var dags.

68011-27

Liten och stor. Lilla Elsa i morfars famn. Nyvaken och smått fundersam.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback