Sanningar.

Min dag började ovanligt jäkla dåligt.
Jag var sjukt nära att missa tåget då
SJ meddelade en spårändring i sista
sekund. Väl på skolan surade jag ihop
över det faktum att Flash och jag verkligen
inte kommer överens. Tog ett break från
kodningen och bestämde mig för att kika
mailen. Kanske hade vi fått erbjudande
på en lägenhet? Inte då. Vi föll på mållinjen.
Igen.

Lagom till lunch slutade jag hänga läpp.
Kände att det var bäst så. Tog tåget hem
till kära Västerås, träffade min vackra och
kände mig allmänt lycklig.

Vi åt en god lunch och besökte en foto-
utställning på Konstmuseet. Inspirerande!

Dagen började med andra ord ganska kasst,
men visade sig till slut bli riktigt schysst.

[Dagens sanning] Jag har insett - eller kanske
framförallt erkänt för mig själv att jag är lite av
en städpedant. Jag tror att tycker att det mest
är till en fördel. Men jag är lite osäker...

[Dagens förtydligande] Det första jag gör om
morgnarna är att sopa golven i badrummet och
hallen. Jag älskar mina katter över allt annat,
men den där kattsanden...! Ibland hinner jag läsa
lite i tidningen innan begäret tar över, men tja...

[Dagens konstaterande] Jag frånsäger mig
härmed all inblandning i utvecklingen till mitt
pedantiska jag och lägger således helt och
hållet ansvaret på min finska, likasinnade släkt.

_________________________________________

[Dagens tanke till] Linda Runvall. Fin vän och duktig
bildredaktör. Massa fin kompis!

Därför

[Dagens bild]


68011-41

Linda vs. Linda. Foto: Johan F Wahlberg.


Kommentarer
Postat av: kajsa

så fin såååh fin :D

2006-10-15 @ 21:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback