Resumé.

Det är måndag eftermiddag. Jag har
druckit lite för mycket kaffe för mitt eget
bästa, men ska nu ändå försöka ge mig
an en liten resumé av den gångna veckan.

Onsdag
Första dagen på länge som jag inte behövde
sätta mig på tåget mot Eskilstuna. Skönt tänkte
jag och drog med mig Sofie och Lilian till Åsby
Hem & Trädgård. Regnet stod som spön i backen
och det var härligt att vandra omkring i det gröna
i de enorma växthushallarna.

Jag handlade två läckra ljusstakar - lotusblommor
i grönt - och annat krimskrams i växtväg. 5 oktober
var givetvis synonymt med kanelbullar så döm av
vår besvikelse när fiket hade slut på läckerheterna!
Trams.

Torsdag
Bror hade namnsdag, men inte min bror, hähä.
Var på föreläsning och kände mig allmänt dum
då föreläsaren började snacka flashkodning;
i mina öron ren rapakalja. Den här kursen
kommer säkert att gå jättebra...

På eftermiddagen mötte jag och mamma upp
syster med familj på IKEA. Jag kom hem med
en badrumsmatta, en mjölkskummare och -
Moa! Vi lekte med katterna och såg fram emot
tre roliga dagar tillsammans :)

Fredag
Jag och Moa sov ut och åt en lång frukost.
Ägg är sannslöst gott! Därefter tåg vi bussen
till stan. Moa valde själv ut ett finfint döskalle-
halsband: "För det är skitcoolt". Vilken jänta
tänkte jag och så valde vi ut ett gott matställe.
I samma ögonblick som maten blev serverad
gick brandlarmet. Ut i regnet snabbt som attan.
Efter några minuter fick vi återvända till den
något mer ljumma maten. Men gott var det!

På kvällen såg vi Lilla Melodifestivalen. Vi
sjöng med, skrattade och satte poäng (1-3)
på alla bidrag. Moa gav hela startfältet 3:or
men menade ändå att det var vinnaren som
ju faktiskt var bäst. Haha, hon är underbar!

Lördag
Slog upp ögonen runt nio på morgonen.
Bredvid mig låg tre små skönheter; Moa,
Sven och Ivan. Regnet öste ned och jag
kunde genast konstatera att det skulle bli
underbart att spendera två timmar under ett
paraply.

Väl ute på Hamre IP sken jag upp. Brorsan
hade faktiskt sitt livs kanske viktigaste match
framför sig och det skulle faktiskt bli spännande.
Lagom till slutsignalen tittade solen fram. Henke
och laget vann och gick därmed upp till division 1.
Champanesprut och glädjerop. Stackars Moa frös.

Moa sken (och tinade) snart upp då jag presenterade
kvällens program: bio. Valet föll givetvis på det enda
tecknade alternativet - På andra sidan häcken. Filmen
var riktigt bra och hade tänkvärda undermeningar.
Usch, det lätt vuxet. Men det är sant!

Söndag
Gissa hur rolig den här dagen var!
Moa åkte hem. Jag jobbade hela dagen.

___________________________________________

Nähä. Då var det dags att springa iväg på redaktionsmöte.

Jag ska fota Torsten Flinck på lördag. Hähä!

Puss.



Kommentarer
Postat av: Linda

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback