Sommaruppdatering.

Tjenamoss!

Long time no seen.

Sommarveckorna susar förbi och det här är första
gången sedan skolan slutade som jag letar mig in
i mitt lilla krypin, tillika klädkammare,  för att skriva
några rader. Det riktigt kliar i fingrarna. Låt se nu...

Sommaren tog ordentlig fart när jag och Malin
redan den andra semesterdagen korsade
Östersjön för att njuta av Tallinn - och då kanske
framförallt Metallica. Jag skulle kunna fylla rad efter
rad i ett försök att få ned allt vi upplevde, men kort
och gott: Helt jävla underbart! Solen sken i dagarna
tre, vi fick en skuggad tältplats, ölen var billig, vi träffade
galet mycket konstiga och trevliga människor - och vi
stornjöt när Metallica äntligen äntrade scenen på
tisdagskvällen. Nära 80 000 i publiken; ofattbart!

Efter den oförglömliga konserten väntade några
veckor av hårt [?] arbete på Maxi. VM-febern var som
allra hetast och vi svettades så i våra landslagströjor.

Nu känns dock Maxi väldigt långt borta. Är inne på min
tredje semestervecka [vaddå sommarjobb?] och det
är givetvis grymt skönt. Jag och Allex njuter av varje
sekund och ser nu fram emot att puttra lite motorbåt
till helgen. Skepp å hoj Lilian och Pelle!


Förra veckan var min Moa på besök. Vi hade ett full-
späckat, förbannat kul schema som bestod av: Gröna
lund, Skansen, bad, filmtittande och lek med Sven.
Älskar den lilla tösen.

Annat sommarkul:

- Stockholmstripp med mor och bror. Vi besökte Moderna
museet och såg, med skräckblandad förtjusning, Paul
McCartyhs utställning. Annars bestod dagen mest av mat,
glass och gatumusik.

- Besök i Falun hos de tre tjejerna Moa, Emma och Elsa.
Gos, dos! Syrran har fullt upp, det må jag säga...

- Grill- och badkvällen på Framnäs med Malin och badpojkarna
/sjöodjuren. Bruno stukade tån, Allex skar sig sedvangligt på
foten och jag blev nästan utan sojakorv; men kul var det!

- Drinkkväll med tjejerna. Tack Malin, Mona, Linda och Kajsa
för en sweet kväll! Inga bilder därifrån, hrm. Inte här, inte nu. Hehe.

Nähä. Om man skulle ta och packa picknickkörjen.
Solen har visst hittat fram igen. So long my friends.

[Dagens bästa] The returning of Elsa!
[Dagens rätt] Baguette med brie, lök och massa sallad!

Kommentarer
Postat av: malin

he he he! tycker om dig så mkt min kompis! sååå mkt!

längtar efter dig.

2006-07-11 @ 07:47:08
Postat av: Johan F. Wahlberg

Yee! Det var ett tag sedan. Tack för kommentaren. :) Vi jobbar o grejar o softar o har det bra. Det verkar som om du har det fina fisken också ;)

Postat av: Storasyster

Hej min älskade syster!
Vill bara passa på att säga till dig (och givetvis alla andra som ser detta...) hur otroligt mycket vi älskar dig! Du är en underbar syster och framför allt moster! Du är bäst!!! Ses snart hoppas vi! Kram

2006-07-16 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback